Fără titlu


  Am scris pe facebook şi am zis că nu strică să rămână şi aici. 🙂
  Motivul pentru care mi-am făcut cont pe facebook, nu este vreun motiv de laudă pentru mine, dar oamenii cu care am luat contact aici, virtual desigur, sunt – mulţi dintre ei – de toată lauda şi sunt mândru de mine măcar pentru faptul că am ales drumul spre aceşti oameni minunaţi. Da, îmi sunt dragi … şi oricine îi ia în batjocură, oricât de prieten mi-ar fi, reuşeşte doar să-şi strice imaginea în ochii şi în sufletul meu. Nu-s demn de prietenia tuturor, dar încerc să mă ridic la înălţimea cerinţelor acestora. Poate nu reuşesc întotdeauna, dar sunt împăcat cu faptul că măcar încerc.
  Un domn minunat, de la care mulţi dintre noi am avea câte ceva de învăţat, este domnul profesor Constantin Voinescu. Am riscat mult când am apăsat butonul “add friend”, căci ştiam că-mi va fi greu să mai postez aici aşa cum obişnuiam să postez odinioară, căci domnul profesor este unul dintre românii care arată respect deosebit limbii române, corectând subtil multe derapaje de la scrierea şi rostirea corectă a limbii care defineşte acest popor. M-am regăsit de multe ori în postările domnului profesor, pentru că doar aici am mai găsit oameni care să mă îndemne să-mi respect limba, societatea noastră ducând lipsă – acolo unde ar trebui şi ar conta – de oameni care să ne îndemne la respect pentru minunata limbă a românilor. Niciodată nu am scris postări pentru like-uri, dar un like primit de la o persoană căreia îi porţi un respect deosebit, face cât toate like-urile din lume … şi, da, după astfel de like-uri chiar am tânjit.
  În finalul editorialului scris în ultimul număr al revistei “Oltart” – revistă pe care domnul profesor a binevoit să mi-o trimită de mai multe ori – domnul profesor Voinescu scrie aşa:
“De la Macarie de atunci, ieromonahul, de pe unde o fi fiind venirea lui, am deprins tipărirea cărților, iar de la Miron Costin – cititul, căci prinde a zice: Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos în toată viaţa omului zăbavă decât cetitul cărţilor.”
  După cum reiese din multe postări agăţate aici de mine, relaţia mea cu religiile s-a cam răcit. Nu-i motiv de mândrie, ci e doar o consecinţă a ceea ce produc unele religii în prezent. Am ales să rămân cu o divinitate imaginată de neuronii mei şi cu valori etice şi morale pe care le deprind de la oamenii care contează pentru mine. Relaţia mea cu religia în care am fost botezat se reduce doar la respect … pe care voi continua să-l arăt graţie rolului jucat în trecutul poporului nostru, căci, după cum scrie şi domnul profesor în editorial, religia a fost cândva un pilon important al emancipării societăţii noastre.
  Biserica Ortodoxă, căci ortodox am fost botezat, a uitat sau nu mai ştie să fie ce a fost odinioară. A uitat să fie acolo unde poporul are nevoie de ea … şi e trist. B.O.R. este condusă de nişte mutre triste, nedemne de importanţa pe care a avut-o ortodoxia în viaţa poporului, nişte trişti incapabili să readucă religia acolo unde îi este locul. Nu luptă nimeni împotriva lor, nimeni nu-şi doreşte să-i denigreze, ci singuri au înlocuit aghiasma cu urină şi tămâia cu excremente. Sunt, normal, ca peste tot, şi oameni care ştiu să facă din meseria lor o artă, oameni care înţeleg progresul şi înţeleg să meargă în pas cu el, dar nu sunt acolo unde trebuie, unde contează.
  B.O.R. nu mai ştie să fie lângă popor în momentele de restrişte, chiar dacă odinioară era confundată cu sufletul acestuia. Majoritatea românilor este ortodoxă, oameni care încă mai merg la biserici şi care încă mai cred în valorile religiei, care încă mai văd religia strămoşească drept sufletul naţiunii, iar când biserica nu le este alături în astfel de momente, oamenii au sufletul sfâşiat.
  Nicio religie şi niciun om nu va putea să se opună evoluţiei umanoizilor, căci omul o are scrisă în ADN şi ce e scris acolo, nu mai poate fi şters.
Leave a Reply

